Skip to content
Menu

Een conversie is een meting van hoe succesvol je marketing inspanningen zijn. Het is het aantal website bezoekers dat een gewenste actie onderneemt, zoals zich abonneren op een nieuwsbrief of een aankoop doen.

Om het aantal conversies te verhogen, moet je ze bijhouden en dan op basis van de verzamelde gegevens veranderingen in je website of marketingstrategie aanbrengen. Lees verder voor meer tips!

Wat is een conversie?

]Wat is een conversie? Een conversie is een meeteenheid die het succes van je marketinginspanningen aangeeft. In online marketing doet een conversie zich voor wanneer een websitebezoeker een gewenste actie onderneemt, zoals zich abonneren op een nieuwsbrief of een aankoop doen.

Er zijn veel verschillende manieren om een conversie te definiëren, maar in het algemeen kunnen het alle doelen zijn die je voor je website of blog stelt en die je je bezoekers wilt laten bereiken.

Als je bijvoorbeeld online producten verkoopt, zou een conversie gedefinieerd kunnen worden als iemand die een aankoop afrondt. Of, als je je eigen blog, kan een conversie gedefinieerd worden als iemand die zich abonneert op je RSS feed.

Conversie

Wat is conversie optimalisatie?

Wat is conversie optimalisatie? Conversie-optimalisatie is het proces van het verbeteren van het conversiepercentage van een website of landingspagina. Het conversiepercentage is het percentage bezoekers dat een gewenste actie onderneemt, zoals zich inschrijven voor een nieuwsbrief of een aankoop doen.

Om het conversiepercentage te verhogen, zullen conversie optimalisatie specialisten verschillende elementen op een website of landingspagina testen en dan veranderingen aanbrengen op basis van de verzamelde gegevens.

Zo kunnen ze bijvoorbeeld verschillende koppen, afbeeldingen, of call-to-action knoppen testen om te zien welke versie meer conversies oplevert.

conversie-optimalisatie is een doorlopend proces dat voortdurend getest en bijgesteld moet worden om de best mogelijke resultaten te krijgen.

Marketing-Concepts is dé conversie optimalisatie specialist

Ben jij op zoek naar een conversie optimalisatie specialist? Ons bedrijf Marketing-Concepts kan je helpen je conversiepercentage te verhogen. We zijn experts in conversie optimalisatie en hebben al veel bedrijven geholpen hun conversie te verhogen.

Dus als je iemand zoekt om je te helpen je conversiepercentage te verhogen, neem dan vandaag nog contact met ons op!

Wat zijn enkele veel voorkomende conversiedoelen?

Enkele veel voorkomende conversiedoelen zijn

  • Een aankoop doen
  • Inschrijven op eennieuwsbrief
  • Een contactformulier invullen
  • Een white paper of e-book downloaden
  • Zich aanmelden voor een gratis proefversie

Tips om conversies te verhogen

Bekijk nu onze 10+ tips om conversies te verhogen:

  1. Gebruik conversietracking om te zien wat werkt en wat verbetering behoeft
  2. Zorg dat je website gebruiksvriendelijk is en gemakkelijk te navigeren
  3. Zorg voor boeiende inhoud die bezoekers aanzet tot de gewenste actie
  4. Gebruik effectieve oproepen tot actie die opvallen en gemakkelijk te vinden zijn
  5. Neem een sterk aanbod of stimulans op om conversies aan te moedigen
  6. Creëer een gevoel van urgentie door taal te gebruiken die bezoekers aanspoort om nu te handelen
  7. Maak het bezoekers gemakkelijk om te converteren door duidelijke en beknopte instructies te geven
  8. Beperk het aantal stappen dat nodig is om het omzettingsproces te voltooien
  9. Test verschillende versies van je website of landingspagina om te zien welke beter converteert
  10. Houd je conversiepercentage bij en streef ernaar het te verbeteren

Hoe kun je conversies bijhouden?

Wat je doelen ook zijn, conversies bijhouden is een essentieel onderdeel van elke succesvolle online marketing campagne. Door conversies bij te houden, kun je zien welke aspecten van je website of marketingstrategie werken en welke verbeterd moeten worden. Zo kun je de nodige veranderingen aanbrengen om je conversiepercentage te verhogen.

Er zijn een aantal verschillende manieren om conversies bij te houden, maar een van de populairste is Google Analytics. Google Analytics is een gratis dienst die gedetailleerde statistieken geeft over je website verkeer. Het kan ook gebruikt worden om conversies bij te houden.

Als je Google Analytics nog niet gebruikt, is het tijd om het in te stellen! Conversie bijhouden toevoegen aan je Google Analytics account, en je bent goed op weg om je conversiepercentage te verhogen.

Er zijn een aantal andere conversie-tracking tools beschikbaar, dus als je Google Analytics niet gebruikt, kijk dan zeker eens naar enkele van de andere opties. Welk hulpmiddel je ook gebruikt, conversie bijhouden is een essentieel onderdeel van elke online marketing campagne. Door conversies bij te houden kun je je website of blog nauwkeurig afstemmen om het aantal bezoekers dat de gewenste actie onderneemt te verhogen. Begin er dus vandaag mee en zie de resultaten voor jezelf!

Wat is een conversie?

Conversie betekenis

De betekenis van een conversie is een actie die iemand onderneemt, zoals zich abonneren op een nieuwsbrief of een aankoop doen. Om de conversie te verhogen, testen conversie optimalisatie specialisten verschillende elementen op een website of landingspagina en brengen dan veranderingen aan op basis van de verzamelde gegevens.

Ze kunnen bijvoorbeeld verschillende koppen, afbeeldingen, of call-to-action knoppen testen om te zien welke versie meer conversies oplevert. Conversie optimalisatie is een doorlopend proces dat voortdurend getest en bijgesteld moet worden om de best mogelijke resultaten te krijgen.

Conversie percentage berekenen

Je kunt het conversie percentage berekenen door het aantal conversies te nemen en dat te delen door het totale aantal bezoekers. Bijvoorbeeld, als je een omzettingspercentage van 2% hebt, betekent dat dat 2 van elke 100 bezoekers van je website de gewenste actie ondernemen.

Er zijn een aantal factoren die het omzettingspercentage kunnen beïnvloeden, zoals het ontwerp van je website, de kwaliteit van je inhoud, en je doelpubliek. Door verschillende elementen op je website te testen en op basis van de verzamelde gegevens veranderingen aan te brengen, kun je je omzettingspercentage verhogen.

Wat is een goed conversiepercentage?

Er is geen pasklaar antwoord op deze vraag, want conversiepercentages variëren naargelang de industrie en het soort bedrijf. Maar over het algemeen is een omzettingspercentage van 2% of hoger als goed beschouwd. Alles daaronder wordt als gemiddeld beschouwd, en alles daarboven als uitstekend.

Natuurlijk is het doel om de omzettingspercentages altijd te verbeteren, dus zelfs als je omzettingspercentage al goed is, is er altijd ruimte voor verbetering.

10 tips voor het verhogen van jouw conversie percentage:

  1. Zorg dat je website mobiel-vriendelijk is
  2. Verbeter de laadsnelheid van je website
  3. Schrijf overtuigende koppen en teksten
  4. Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit
  5. Maak een sterke call-to-action
  6. Gebruik getuigenissen en recensies van klanten
  7. Bied een gratis proef of demo aan
  8. Geef een geld-terug garantie
  9. Gebruik popups verstandig
  10. A/B test je website of landingspagina

Door te volgen met deze tips kun je je omzettingspercentage verhogen en meer verkopen maken. Begin ze dus vandaag nog toe te passen!

Conversie piramide

Wat is de conversie piramide? De conversiepiramide is een hulpmiddel dat door conversie optimaliseerders gebruikt wordt om de conversie te verhogen.

De conversiepiramide is gebaseerd op het idee dat er bepaalde elementen op een website of landingspagina aanwezig moeten zijn, willen bezoekers de gewenste actie ondernemen.

Deze elementen zijn onder meer een overtuigende kop, afbeeldingen van hoge kwaliteit, een sterke oproep tot actie, en getuigenissen van klanten. Door deze elementen op je website of landingspagina op te nemen, kun je je omzettingspercentage verhogen.

Conversie ratio betekenis

De betekenis van conversie ratio is het percentage bezoekers van een website of landingspagina die de gewenste actie ondernemen.

Bijvoorbeeld, als het conversie ratio 2% is, betekent dat dat 2% van de bezoekers van de website of landingspagina de gewenste actie onderneemt.

Er zijn een aantal factoren die het conversie ratio kunnen beïnvloeden, zoals het ontwerp van je website, de kwaliteit van je inhoud, en je doelpubliek. Door verschillende elementen op je website te testen en op basis van de verzamelde gegevens veranderingen aan te brengen, kun je je conversie ratio verhogen.

Conversie optimalisatie

Wat is een goed conversie ratio?

Een goed conversie ratio is een conversie ratio van 2% of hoger. Alles daaronder wordt als gemiddeld beschouwd, en alles daarboven als uitstekend. Natuurlijk is het doel altijd om de conversie ratio te verbeteren, dus zelfs als je ratio al goed is, is er altijd ruimte voor verbetering.

Samenvatting

Het omzettingspercentage is het percentage bezoekers van een website of landingspagina dat de gewenste actie onderneemt.

Een omzettingspercentage van 2% of hoger wordt als goed beschouwd, en er zijn een aantal factoren die de omzettingspercentages kunnen beïnvloeden, zoals het ontwerp van de website, de kwaliteit van de inhoud, en de doelgroep.

Om het conversiepercentage te verhogen kunnen conversie optimalisatie specialisten de conversiepiramide gebruiken, die gebaseerd is op het idee dat bepaalde elementen op een website of landingspagina aanwezig moeten zijn opdat bezoekers de gewenste actie ondernemen.

Deze elementen zijn onder meer een dwingende kop, afbeeldingen van hoge kwaliteit, een sterke oproep tot actie, en getuigenissen van klanten. Door deze elementen op je website of landingspagina op te nemen en verschillende elementen op je website te testen, kun je je conversiepercentage verhogen.

Vrijblijvend advies?

Wij denken graag met je mee. De koffie staat klaar.

Marketing Concepts logo PNG

Vraag nu een gratis adviesgesprek aan

Marketing-Concepts.nl
Keulenstraat 5
7418 ET Deventer

info@marketing-concepts.nl
Telefoon Hessel: 0621194130
Telefoon Stan: 0639215939